sâmbătă, 14 mai 2016

Pr Cristian Deheleanu Iubi-Te-voi Doamne, vârtutea mea.





Psalmul 17

1.Iubi-Te-voi Doamne, vârtutea mea. Domnul este întărirea mea şi scăparea mea şi izbăvitorul meu,
2.Dumnezeul meu, ajutorul meu şi voi nădăjdui spre Dânsul,
3.Apărătorul meu şi puterea mântuirii mele şi sprijinitorul meu.
4.Lăudând voi chema pe Domnul şi de vrăjmaşii mei mă voi izbăvi.
5.Cuprinsu-m-au durerile morţii şi râurile fărădelegii m-au tulburat.
6.Durerile iadului m-au înconjurat; întâmpinatu-m-au laţurile morţii.
7.Şi când mă necăjeau am chemat pe Domnul şi către Dumnezeul meu am strigat.

Auzit-a din locaşul Lui cel sfânt glasul meu şi strigarea mea, înaintea Lui, va intra în urechile Lui.






Domnul este iubire nemasurata, inteligenta , putere si sfintenie,plenitudine  fara de limite. El ne cheama la el din dragoste fata de noi. Adam a fost creat perfect, fiind indumnezeit prin suflarea asupra lui a Duhului Sfant. Acest Duh Sfant este ceea ce ne deosebeste  pe noi oamenii de lumea animalica. Caci si dobitoacele au fost create din tarana.

Domnul insa vrea sa de lepadam de firea noastra cazuta, si anume- de pacate, patimi si sa ne smerim. Daca urmam aceste trei trepte, atunci Duhul Sfant se va revarsa din plin asupra noastra, sfintindu-ne. Prin sfintire ajungem a fi fiii iubiti ai lui Dumnezeu. Acest zid imens ce ne desparte de Dumnezeu este alcatuit din : pacate, patimi, mandrie neiertate, lipsa iubirii fata de aproapele. Acestea ne intuneca mintea ( parte a sufletului ) si ne tin captivi in aceasta lume materiala.De aceea si rugaciunea- de abia daca este auzita.
Sunt putini crestini care intr-adevar il cauta cu toata inima pe Domnul in nadejdea mantuirii.

Lipsa cunoasterii,mandria  indiferenta, mirajul acestei lumi materiale, placerile si poftele exacerbate si pacatele asupresc inima si o petrifica , crezand ca e de ajuns o rugaciune spusa in treacat.
 Oare pentru cine au scris atatea carti Sfintii Parinti ? Pentru ei ? Ei, care vedeau cum canta ingerii in Ceruri ? Au scris pentru ca noi sa ne mantuim, pentru cunoasterea noastra duhovniceasca. Daca un copil n-ar fi invatat matematica, ar fi putut el oare sa fie un bun matematician ?

Sa incercam fiecare dintre noi sa ne punem aceasta intrebare : ,, ne pasa oare de mantuirea noastra ? Oare de ce nu citim Sfanta Scriptura si alte carti sfinte mantuitoare de suflet ? Cine oare ne impiedica sa facem acest lucru ? Oare nu vom fi noi intrebati de ce n-am facut toate acestea ?,,

In momentul in care prin marea mila a lui Dumnezeu- picatura de Har atinge sufletul nostru , lacrimile curg siroaie si atunci realizam ca Domnul este iubire si sufletul nostru tangeste dupa El. Sa-l cautam deci zi si noapte. Avem toate mijloacele sa ne mantuim aici, in aceasta viata. Indiferenta ucide la propriu.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu